8 Aralık 2011 Perşembe

[DERS1] Photoshop'da iki resmi geçişli birleştirme - Yöntem 1


Blogun 'Merhaba' dersi olarak iki fotoğrafı geçişli bir şekilde birleştirmeyi seçtim. İki fotoğrafı birleştirmenin birden fazla yöntemi var. Ben bugün geçiş vermeyi gradient tool'u ile göstermek istiyorum. Ben bilgisayarımda Photoshop CS5 kullanıyorum. Paylaştığım fotoğraflarda CS5 olacak haliyle. Fakat bu yöntem Photoshop 9'dan beri böyle. Değişen bir şey yok. Yine de takıldığınız bir yer olursa çekinmeden yazabilirsiniz.


Gelelim iki fotoğrafı photoshop'da gradient tool ile birleştirmeye.

Ben iki fotoğraf seçtim. Bunlardan biri çöl resmi, diğeri deniz...




Ben çalışma alanı olarak 350 x 250 boyutlarını kullandım.

file -> New -> width=350 / height= 250 -> OK'a basıyoruz.

Çalışma alanımıza resimlerimizi çağırıyoruz. Bunun sürükleyip bırakabilirsiniz. Bunun yanında CTRL + O ile istediğiniz dosyayı çağırabilirsiniz.

Ben Deniz resmini üst layerda kalacak şekilde ayarladım. (Eğer layer penceresini göremiyorsanız. Üst menüden window -> Layers seçeneğine tıklayarak layer penceresini açabilirsiniz. )



daha sonra deniz resmimizin olduğu layer'a yeni bir maske ekliyoruz. (Add Layer Mask)



Layer eklediğinizde aşağıdaki gibi görünecek



Şimdi Gradient Tool'umuzu seçeceğiz. Burada dikkat etmemiz gereken husus Gradient renklerinin kesinlikle 'Siyah beyaz' olması. Yoksa istediğimiz etkiyi veremeyiz. Gradient tool'u tool box'tan yada SHIFT + G tuşuyla renk kovasıyla gradient arasında geçiş yapabiliriz.



Şimdi iki fotoğrafımıza geçiş verebiliriz.

Üstteki deniz fotoğrafımızın layerının seçili olduğuna emin olarak gradient tool'la fotoğrafımızın üstünde yatay bir çizgi çekiyoruz. Fotoğrafa istediğiniz geçişi verene kadar bir kaç defa deneyebilirsiniz.

Benim çalışmamdaki son hali aşağıdaki gibi oldu...



En son gökyüzünü silgiyle biraz daha düzelttim.



Yöntem bu arkadaşlar. Vakit darlığından dolayı çok fazla zaman ayıramıyorum.

Ama unutmayın Photoshop'da her şey hayal gücünüze kalmış...

Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: